Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.
Search
Close this search box.

Za električni automobil država daje i više od 5.000 evra?

Električna vozila

Sa proizvodnjom domaćeg automobila na struju subvencije građanima će možda biti i veće od dosadašnjih, najavio predsednik Vučić.

Za električni automobil država daje i više od 5.000 evra?

Kao i većina država u EU i Srbija ima državne ekološke subvencije za kupovinu električnih automobila. Taj iznos od 1,45 miliona evra je, doduše, ove godine manji nego prošle (2,5 miliona), ali promenjeni su i uslovi tako da se od 250 do 5.000 evra dobija samo za električna vozila, dok su u Srbiji popularniji hibridi sada izostavljeni iz subvencija.

Ali tih 5.000 evra, koliko se dobija za čisto električno vozilo (BEV, samo na baterije) neće možda biti i sve što se dobija ako se kupi ekološki preporučljiv automobil. Predsenik Republike, Aleksandar Vučić, najavio je sinoć u obraćanju na televiziji, da će se sa pokretanjem nove proizvodnje električnih automobila u Kragujevcu (u Fijat-Krajsler automobili Srbija, FCA) dobiti i dodatnu pomoć države za sve one koji se odluče da kupe elektromobil.

– Proizvodićemo električni automobil u Kragujevcu, što dovodi do novih problema. Za svaki auto električni dobićete stimulans. Od države ćete dobiti 5.000 evra za svaki električni automobil, još i više ako je domaći automobil – izjavio je predsednik Vučić tokom svog obraćanja.

U Srbiji je u prošlog godini, za 444 miliona dinara (3,8 miliona evra) koliko je na kraju ukupno dato subvencije, kupljeno samo 310 električnih (baterijskih, BEV) automobila, 69 plug-in hibrida i 763 klasičnih hibrida, podaci su Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova.

„Zaboravljeni“ hibridi

Uredbom o subvencionisanoj kupovini vozila, koja je usvojena 1. februara, predviđena je podrška za kupovinu samo za električna vozila, dok su ona sa hibridnim pogonom iz nekog razloga izbačena iz subvencije. A upravo su kupci tih vozila, koja se inače subvencionišu u većini država EU (u Italije je subvencija za plag-in hibride 10.000 evra), najbrojniji kupci i u Srbiji.

Podrška za kupovinu električnih vozila je mera podsticaja koja je gotovo obavezna s vim evropskim državama. Upravo zbog toga najviše električnih automobila je tamo i gde su subvencije ili gde su ranije bile) najveće. Tako u Norveškoj je sada više od 15% ukupnog broja vozila ona na struju, u Holandiji, Danskoj, Švedskoj, Islandu oko 2% a u Nemačkoj 1,3%. S obzirom na to koliko mnogo vozila ove zemlje imaju, rast tog procenta je obećavajući, mada sporiji od očekivanog.

Prednjači Norveška, gde je 89% novoregistrovanih vozila na struju, u Švedskoj je taj broj 58%, slično je i na Islandu, dok je u Nemačkoj, perjanici klasične autoindustrije – taj udeo 26%.

To i ne čudi jer Norvežani koji voze EV ne plaćaju porez na promet (25%) kada kupuju automobil, manje plaćaju putarinu i godišnju taksu za puteve, imaju besplatan parkin u mnogim gradovima a u nekima mogu da koriste i „žutu traku“ rezervisanu inače za vozila javnog saobraćaja.

U Nemačkoj su subvencije 9.000 evra za novo elektromobil, gde 6.000 plaća država a 3.000 proizvođač/prodavac vozila, u Francuskoj 7.000 evra u dodatak ako se staro petrolsko vozilo odvozi na reciklažu. Isto toliko se dobija i u Španija, a u Italiji 6.000.

U Velikoj Britaniji uz 2.500 funti subvencije pokriva se i 75% cene kućnog punjača…

Tagovi:
Pročitajte još: