Na Svetski dan dobrovoljnih davalaca krvi, 14. juna, lansirana je promotivna kampanja dobrovoljnog davanja krvi “Crveni krst- crveni tepih” sa ciljem da usmeri pažnju građana ka potrebama za krvlju i da jasno stavi do znanja da rezerve krvi zavise od svih nas.
Kampanja je posebno usmerna na leto kada su česte nestašice krvi, a u njoj su Crenom krstu pomogle poznate ličnosti iz sfere javnog života, kulture, sporta i umetnosti koj su pro bono snimile video klipove sa afirmativnim izjavama o davalaštvu krvi i sa pozivom na akciju.
Među ličnostima koje su učestvovale u akciji bili su: pevačica Ana Štajdohar, sportista Bogdan Bogdanović, TV voditeljke Danijela Buzurović i Danijela Pantić Conić, lider benda “Ortodoks kelts” Aca Seltik, TV voditelji Dragan Ilić i Dejan Pantelić, muzičar Nigor, glumac Ivan Jeftović, TV voditeljka Lea Kiš, glumac Petar Benčina, sportistkinja Milica Mandić, TV lice Rada Đurić, glumac Zoran Ćosić, pisac Uroš Petrović, novinar Veran Matić i mnogi drugi.
Ovog leta spaseni su nebrojeni životi zahvaljujući svim dobrovoljnim davaocima krvi.
Da bi se predupredile sezonske nestašice krvi koje su karakteristične za leto, i to ne samo u našoj zemlji, Crveni krst Srbije u saradnji sa ovlašćenim transfuzijskim ustanovama, svakog leta pokušava da davalaštvo učini zanimljivim i da svim građanima, kroz promociju davalaštva putem društvenih mreža i na sve druge načine, podigne svest o potrebama za krvlju koje sistemu zdravstvene zaštite omogućavaju nesmetano funkcionisanje, a svim građanima koji se leče i adekvatnu terapiju.
Svi nacionalni emiteri i veliki broj lokalnih medija celog leta emituju video klipove podsećajući nas na činjenice o davalaštvu krvi čime je kampanja dobila i na edukativnom karakteru. U kampanji učestvuje 46 javnih ličnosti, a svako od njih je svojim rečima preneo svoja iskustva o tome zašto je važno dati krv ili činjenice o potrebama za transfuzijom krvi.
Sve javne ličnosti koje učestvuju u ovoj kampanji su i preko svojih društvenih mreža delile klipove među svojim pratiocima, a oni koji su bili u gradu u vreme trajanja letnje kampanje podržali su akcije davanja krvi i sami dajući krv, poštujući poruku “Čekam te na akciji” – kako se završava svaki od 46 video klipova.
Preuzeto: SrbijaDanas