Za razliku od prihoda od prodaje CD albuma ili prihoda od preuzimanja pesama s interneta, koji generišu prihode samo jednom, strimovanje određene pesme generiše autorske naknade svaki put. Muzička industrija proizvodi zbog toga više muzike nego ikada ranije.
Muzička industrija u 2019. godini našla se na najvećoj prekretnici dosad, zbog čega su pop izvođači primorani da objavljuju nove pesme i spotove jednom sedmično da bi ostali aktuelni kod publike.
Ovaj globalni problem hiperprodukcije se odrazio i na naše prostore, pa su tako pojedini domaći izvođači istakli da su oni sami krivci za ovaj tempo objavljivanja pesama.
Muzičar Rasta je u jednom intervjuu izjavio da su oni sami sebi napravili ovaj problem te da moraju iznova i iznova objavljivati nove pesme da bi nove generacije slušalaca i dalje pratile njihov rad.
Što se tiče stanja na svetskoj muzičkoj sceni, stvari su nešto brže nego na našim prostorima. Frontmen benda “Foals” Janis Filipakis ističe da pesme dolaze prebrzo i da trenutno vlada zasićenje na muzičkoj sceni.
– Previše je muzike na tržištu, prosečna pesma ne može ni da ostari dovoljno, a već bude zamenjena nekom drugom. Nijedna pesma nema dovoljno vremena da sazri pod ovim suncem, jer svaka biva zamenjena prebrzo, a svi pokušavaju da uhvate tračak tog sunca – rekao je frontmen benda “Foals”.
Ovaj muzičar je samo jedan od velikog broja izvođača koji su postavili ovu dinamiku objavljivanja pjesama. Bend “Foals” će za nešto manje od mesec dana objaviti svoj drugi album u 2019. godini. Prethodni je objavljen u martu ove godine.
Za mnoge izvođače koji objavljuju pesme i albume nezavisno od izdavačkih kuća ovo i nije toliko nepoznata stvar, jer pesma koju objave danas, već sutradan postaje prošlost.
Međutim, ova pojava se počela ogledati i kod profilisanih velikih izvođača. Arijana Grande je objavila album “Thank U” samo šest meseci nakon prethodnog albuma “Sweetener”. Dva meseca kasnije objavila je singl “Monopoly”, a nakon toga i singlove “Boyfriend”, “No 1” kao i pjesmu “Don’t Call Me Angel”, koju je uradila u saradnji s Majli Sajrus i Lanom del Rej.
Studijski albumi su nekada bili najcenjenija stvar u muzičkoj industriji. Sada već davne 2000. godine od prodaje albuma u SAD produkcija je zaradila 92,3% svojih prihoda. Danas su stvari drugačije i albumi u fizičkom obliku se sve manje objavljuju.
Za razliku od prihoda od prodaje CD albuma ili prihoda od preuzimanja pesama s interneta, koji generišu prihode samo jednom, strimovanje određene pesme generiše autorske naknade svaki put. Muzička industrija proizvodi zbog toga više muzike nego ikada ranije, navodi se u novom izveštaju “The Wall Street Journala”.
Novinar Nil Šah izveštava da je količina muzike koja je objavljena na globalnom nivou, od šezdesetih godina, porasla otprilike sedam puta, a zasluge za to pripisuje promenjenom okruženju industrije.
Pojedini umjetnici proizvode više muzike nego ikad, a kao primer navode umetnika poznatog kao “King Gizzard & The Wizard of the Lizard”, koji je objavio pet albuma u 2017. godini i snimio 13 studijskih albuma u roku od pet godina.
Preuzeto: Telegraf.rs / David Jojić – Nezavisne novine