Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.
Search
Close this search box.

Zašto je deci neophodna igra?

Slobodna, neorganizovana igra pomaže deci da razviju široku lepezu sposobnosti potrebnih za školu i van nje, od sklapanja prijateljstava i pregovaranja, do rešavanja problema, kreativnog mišljenja i vežbanja samokontrole. Zato je na roditeljima da im osiguraju dovoljno vremena za takvu igru, naročito tokom letnjih školskih praznika.

Slobodna igra ili neorganizovano vreme za igranje je najpouzdaniji oblik samoobrazovanja i otkrivanja novih stvari koji deca mogu imati. To im pruža sigurno okruženje za isprobavanje novih životnih veština i načina postojanja. Kroz otvoreno istraživanje i “isprobavanje” igre, deca postaju svesna da je preduzimanje akcije ono što je u životu potrebno da bi došli do nečega što im je potrebno i žele. S tim znanjem, želja da nešto napravite i hrabrost da to i učinite raste. Roditelji koji razumeju potrebe svoje dece znaju da se njihovo emocionalno zdravlje unapređuje kroz igru. Zato pružaju potrebne materijale za igru, adekvatan prostor i vreme. Tako se detetu omogućava da upija znanja o sebi, drugima, životu, o tome kako stvari rade, na način na koji deca to rade već vekovima – kroz zabavu. Takođe, biće oslobođeni modernog stresnog načina života, samo tako što će im biti omogućeno da budu deca.

Nažalost, u poslednje vreme naše društvo ne pridaje važnost igri. Razloga je mnogo: veći naglasak na školama i akademskoj zajednici, smanjenje odmora i fizičke aktivnosti, povećavanje broja organizovanih aktivnosti poput sporta i edukacije, ekspanzija korišćenja televizije, računara i pametnih telefona u životu dece, strah roditelja da će njihovo dete zaostajati ako ne upiše dodatne programe…

Srećom, pedagozi, stručnjaci i roditelji sve više postaju svesni potrebe koju ima slobodna igra. U tom duhu je Američka pedijatrijska akademija objavila izveštaj o vrednosti neorganizovanog vremena za igru kao nešto što je neophodno za zdravlje dece: “Izazov za društvo, škole i roditelje je da postignu ravnotežu koja će omogućiti deci da postignu svoj puni potencijal, tako da ih ne guraju van granica njihove vlastite udobnosti i da im omoguće da imaju svoje lično slobodno vreme.”

Preuzeto: Nacionalna geografija

Tagovi:
Pročitajte još: