U intervjuu za poslovni magazin Obs, francuski ministar saobraćaja, Kleman Bon, ističe da je u vreme ekološke krize neodrživo prodavati avio-karte po ceni od samo 10 dolara. Francuska vlada se nada da će ova inicijativa biti proširena na celu EU, a ekolozi su pozdravili ovaj korak.
U skladu s predloženim budžetom, planirano je ulaganje od 110 miliona dolara u železničku infrastrukturu, a sredstva bi trebala doći iz povećanja taksi za avio-kompanije.
Dodatno, planira se ponovno pokretanje noćnog voza od Pariza do Berlina, sa početnom cenom od samo 29 dolara i tri polaska nedeljno.
Francuska vlada takođe planira proširenje zakona koji zabranjuje letove na kratke razdaljine gde postoje brze železničke rute. Ovaj model želi se primeniti i u Nemačkoj, gde građani za oko 50 dolara mesečno mogu koristiti javni prevoz, uključujući međugradske vozove.
Ministar Bon takođe najavljuje razmatranje povećanja poreza na privatne avione u EU, kako bi se dodatno smanjila emisija ugljenika. Iako donošenje novih pravila u EU može biti spor proces, podrška ovim inicijativama jasno je izražena.
Uprkos početnim kontroverzama, Evropski sud je potvrdio zakon o zabrani letova na kratkim razdaljinama, naglašavajući da je klimatska kriza izuzetna okolnost koja opravdava ove mere.
Nedavno istraživanje Greenpeace-a ukazuje na to da su vozne karte često znatno skuplje od avionskih, često koštajući između dva i pet puta više.
Ispitujući cene na 112 ruta u Evropi, otkrili su da su letovi generalno jeftiniji na sedam od deset ruta (79 od 112).