Zima i prehlada

Hladno zimsko vreme donosi sezonu prehlada i gripa. U nauci bar zasad nije pronađeno dovoljno ubedljivo objašnjenje zašto je tako. Ipak, iz iskustva je poznato šta nam može pomoći da se zaštitimo od ovih infekcija.

18112017-prehlada
Pranje ruku je jednostavan način, ali smanjuje verovatnoću zaraze od gripa i prehlade, i to značajno. Klice se mogu preneti fizičkim dodirom kad zaražene ruke dotaknu ranjive delove kao što su naše oči, usta i nosevi. Pod ovaj savet se može podvesti i to da tokom sezone prehlada i gripa ne delite sa drugima lične stvari, kao što su šolje, peškiri za ruke, igračke (kad se radi o deci). 

Veća je verovatnoća da se zarazimo ako smo stalno okruženi gomilom drugih ljudi. Dakle, tokom zime je pametnije smanjiti nepotrebne izlaske i provode, i organizovati sebi prijatno vreme kod kuće. 
Prerađena hrana, posebno zašećereni proizvodi, opterećuje naš imuni sistem i doprinosi slabljenju imuniteta. Izbor integralnih i zdravih namirnica podstaći će naš imunitet.
Fizičko vežbanje tokom zimskog perioda može da poveća broj prirodnih ćelija ubica, koje eliminišu bakterije i viruse iz organizma.
Nedovoljno spavanja smanjuje sposobnost imunog sistema da se izbori sa infekcijama. Dobar noćni san je suštinski važan da ostanemo zdravi tokom zime.

Takođe, suplementi vitamina C, a posebno vitamina D, kojeg naš organizam ne može da proizvede bez izlaganja suncu, svakako će doprineti boljem imunitetu.

Piše: Vanja

Be the first to comment

Leave a Reply