Ručno izrađene cipele Aleksandra Bračera, obućara iz Novog Sada koji je tim zanatom počeo da se bavi još u sedmom razredu, u očevoj obućarskoj radionici u Somboru, koštaju 17.000 evra. Od popravki pa sve do skupocenih salonki od porcelana i zlata, prošlo je mnogo godina, truda i rada. Aleksandar kaže da je njegov profesionalni san konačno nadomak ostvarenja – jer nedavno se o njegovim cipelama pričalo u Parizu, a u budućnosti će ih nositi žene u Dubaiju.
Porcelan i zlato u kombinaciji. Ako ste odmah pomislili da je reč o vazi za cveće, posuđu ili o nakitu, grešite, jer zapravo pričamo o – cipeli! I to onoj koja, koliko god nezamislivo zvučalo, košta čak 17 hiljada evra. Za Aleksandra Bračera, obućara, koji živi i radi u Novom Sadu, proizvodnja tako skupocenog para salonki bila je težak zadatak.
„Koliko je težak zadatak prodati ih? Nije toliko težak zadatak prodati ih koliko je bilo teško stvoriti tu cipelu, od same ideje, od skice pa dok dođemo do gotovog proizvoda“, rekao je Aleksandar.
A od ideje do gotovog proizvoda, Aleksandru je bilo potrebno pet godina neuspelih pokušaja, neprospavanih noći provedenih u radionici, ali i dosta novca koji je uložio.
„Zašto ne bi probao nešto ekskluzivnije napraviti kao recimo Rols Rojs među cipelama? Onda sam počeo da se bavim temom porcelana, jer me je porcelan oduvek fascinirao i kao reč kada se izgovori zvuči prefinjeno, i pokušali smo štiklu da napravimo da bude čisto porcelanska, međutim pucala je i ne bi mogla da se učvrsti kako treba i onda smo razvijanjem tog proizvoda došli na ideju da štikla bude od karbona, tako da smo dobili karbonsku štiklu sa porcelanskim cvetovima“, objasnio je Bračer.
A onda je odlučio da sve pozlati!
„Rubovi porcelanskih cvetova su pozlaćeni, šnalica je pozlaćena, dok je ceo đon 24-orokaratnim zlatnim listićima obložen”, dodao je on.
Sigurnim korakom na zlatnom đonu, cipele su dospele i na nedavno održanu Nedelju mode u Parizu, gde su privukle veliku pažnju, a Aleksandar planira da ih prodaje i u Dubaiju. Prve korake ka tom cilju već je ostvario.
„To ide u limitiranim serijama, svaka boja se pravi u 70 pari. A tim da za klijente koji žele mogu da dizajniraju neku svoju kombinaciju boja i dve godine niko nema pravo da poruči istu kombinaciju boja a posle dve godine taj model će nositi njihove ime, onoga ko ih je dizajnirao“, rekao je Aleksandar.
Cipele se za sada mogu naći samo u pretprodaji, dok će se u zvaničnoj prodaji naći tek 2025. godine. Ko će ih među prvima poneti, Aleksandar, naravno, ne može da tvrdi.