Imajte na umu da sva deca s vremena na vreme imaju problema sa matematikom. Ali deca sa diskalkulijom se bore mnogo više od druge istog uzrasta. Diskalkulija nije isto što i anksioznost ili strah od matematike. Ali deca sa diskalkulijom često imaju jake emocije oko matematike. Na primer, često su uznemireni ili frustrirani kada igraju društvene igre koje zahtevaju brojanje ili računanje.
Pogledajte ovu listu znakova dok posmatrate svoje dete. Koristite je kako podsetnik dok razgovarate o onome što ste primetili sa učiteljem ili zdravstvenim radnikom vašeg deteta.
Znaci diskalkulije u predškolskom uzrastu
Ima problem da nauči da broji i preskače brojeve dugo nakon što deca istog uzrasta mogu da pamte brojeve u pravom redosledu.
Čini se da ne razume značenje brojanja – na primer, kada tražite pet kockica, vaše dete vam daje samo veliki broj, umesto da ih odbrojava.
Bori se da prepozna obrasce, poput najmanjeg prema najvećem ili od najvišeg do najkraćeg.
Ima problema sa razumevanjem simbola brojeva, kao što je uspostavljanje veze između „7“ i reči sedam.
Teško mu je da poveže broj sa objektom, kao što je saznanje da se „3“ odnosi na grupe stvari kao što su tri kolačića, tri automobila ili troje dece.
Znaci diskalkulije u nižim razredima osnovne škole
Ima problema sa učenjem i pamćenjem osnovnih matematičkih činjenica, kao što je 2 + 4 = 6
I dalje koristi prste za brojanje umesto da koristi naprednije strategije (kao što je usmena matematika).
Bori se da identifikuje matematičke znakove kao što su + i ‒ i da ih koristi na pravi način.
Teško razume matematičke fraze, kao što su veće od i manje od.
Ima problema sa vrednošću mesta, često stavlja brojeve u pogrešnu kolonu.
Matematiku najlakše deca uče sa 3 godine
Znaci diskalkulije u višim razredima
Bori se sa matematičkim konceptima kao što su komulativnost (3 + 5 je isto što i 5 + 3) i inverzija (sposobnost da se reši 3 + 26 ‒ 26 bez računanja)
Teško mu je da razume jezik matematike i smisli plan za rešavanje matematičkog problema
Ima problema sa pamćenjem rezultata u sportskim igrama i aktivnostima
Teško mu je da utvrdi ukupnu cenu stvari i da prati vrednost novca
Izbegava situacije koje zahtevaju razumevanje brojeva, kao što su igre koje uključuju matematiku
Znaci diskalkulije u srednjoj školi
Muči se da čita grafikone
Ima problema da primeni matematičke koncepte na novac, kao što je unošenje tačne promene vrednosti
Ima problema sa merenjem stvari kao što su sastojci u receptu ili tečnosti u boci
Nema poverenja u aktivnosti koje zahtevaju razumevanje brzine, udaljenosti i pravca i lako se izgubi
Ima problema da pronađe različite pristupe istom matematičkom problemu, kao što je dodavanje dužine i širine pravougaoniku